2010. január 27.

csak röviden

The Taking of Pelham 123 - Hajsza a föld alatt (2009)

Ez egy 1974-es Walter Matthau-film remake-je, aminek a középpontjában egy metrószerelvény "elrablása" áll. A túszejtők egy órát adnak New York polgármesterének, hogy kicsengessen egymillió dollárt, azután elkezdik legyilkolászni az utasokat.
Nem láttam az eredetit, de ennél szerintem csak jobb lehet. Ez egy kicsit sem volt izgalmas. Denzel Washingtont bírtam a forgalomirányító szerepében, de John Travolta egyszerre untatott és idegesített. Mintha már több filmben is láttam volna a figurát, amit itt alakított. A filmbeli feszültségnek az ő alakjában kellett volna összpontosulnia, de ez számomra nem működött. Így csak tízből öt.

(500) Days of Summer

Aranyos romantikus vígjáték, ami nem is annyira víg, de erre már a film elején is figyelmeztet minket a narrátor: "This is a story of boy meets girl. But you should know up front, this is not a love story." Néhol az Amélie csodálatos életére emlékeztetett a film a bevágott, "ezt kell tudni hőseinkről" típusú jelenetekkel. A kronológiai sorrend felforgatását néhol erőltetettnek éreztem, szerintem annyira nem tett sokat hozzá a filmhez, de nem is rontott rajta mondjuk. Van pár nagyon jó poén, jók a főszereplők (különösen a srác, Joseph Gordon-Levitt), és a mellékszereplőknek is jutott egy-egy emlékezetes pillanat. Ja, és a filmzene is remekül el van találva. Nálam tízből hét, merem ajánlani mindenkinek.

Hugh Laurie: The Gun Seller - A balek

Ha ezt a regényt nem egy népszerű tévésorozat sztárja írta volna, majdnem tizenöt évvel a megjelenése után senki nem olvasná. Egész egyszerűen nem annyira jó. A cselekmény túl van bonyolítva (ötven oldalt minimum húzni kéne belőle), a szereplők számomra meglehetősen érdektelenek voltak, és kicsit túl sok az egy oldalra eső poénok száma. Ami nem is lenne baj, ha jó poénok lennének, de sajnos nem mind azok, jónéhány izzadságszagú is van köztük. Összességében egy közepes regény, amit szerintem nyugodtan ki lehet hagyni.

Nincsenek megjegyzések: