2012. január 13.

2011-es összefoglaló, kis késéssel

Na, csak eljutottam idáig is, mármint hogy írjak a tavalyi évről az olvasmányaim tükrében. Gyorsan visszalapoztam, és azt láttam, hogy 2010-ben 65 regényt olvastam, mesekönyvekkel, miegyébbel együtt 72 könyvet, amit 2011-ben sikerült magasan túlteljesíteni. Összesen 121 könyvet olvastam el tavaly, ezek között volt
60 regény;
7 novelláskötet vagy kisregény (vagy egyéb nagyon rövid mű);
1 verseskötet :)
36 mesekönyv (naná);
10 ismeretterjesztő mű, kézikönyv, szakácskönyv, munka gyanánt olvasott dolgok stb.;
7 képregény.

Műfajok szerint:
szépirodalom: szigorúan mérve 23, ezt most elég kevésnek találom;
krimi: 16, ez viszont meglepően sok;
ifjúsági: 14 - az év eleji Harry Potter-újraolvasás elég rendesen megdobta;
sci-fi/fantasztikus: 7 - ez is kevés ahhoz képest, hogy amúgy sok ilyet fogyasztok.

A kiemelkedő, emlékezetes olvasmányok:
Marina és Szergej Gyacsenko: Alekszandra és a Teremtés növendékei - egyértelműen az év könyve számomra.
Spiró György: Tavaszi Tárlat - nyilván nagyon más módon, de nem kevésbé hatásos és zseniális regény.
David Mitchell: The Thousand Autumns of Jacob de Zoet - ez a pasi mindig levesz a lábamról.
Christoph Ransmayr: A repülő hegy - belevesztem a kékjébe.
Clive Barker: Weaveworld (Korbács) - lenyűgöző a fantáziája.
David Sedaris: Me Talk Pretty One Day - ezt hangoskönyvben hallgattam a szerző előadásában, és sírva röhögtem.
Kamarás István: Megjelöltek - egy elfeledett kincs.
Nádas Péter: Saját halál - azóta sem tudtam artikuláltan kifejezni a véleményemet ezzel a könyvvel kapcsolatban. Újra el fogom olvasni, pedig ez ritkán fordul elő.

Az év csalódásai:
Geert Kimpen: A kabbalista - jaj.
Csányi Vilmos: Kisfiam, Ikarosz - jajjaj.
John Twelve Hawks: Az utazó-trilógia - meh.

A tavalyi vállalásokról annyit, hogy a várólista-csökkentős kihívást bebuktam, a 12-ből hetet sikerült elolvasni, mert sosem épp azokhoz volt kedvem. El is döntöttem, hogy az ideire nem jelentkezem, viszont másik feladatot szabtam ki magamra: a kölcsönbe harácsolt könyveket szépen elolvasom és visszaadogatom záros határidőn belül. Nyilván Agatha Christie összes művét sem sikerült elolvasni egy év alatt, de erre nem is igazán számítottam. :) Az év elején még egész jól lendületben voltam, tán ötöt el is olvastam, de elakadtam ott, hogy nem tudtam beszerezni a kiadás sorrendjében következő könyvet, amin azóta sem sikerült továbblépni. Majd egyszer. :)
Úgyhogy erre az évre csak azt vállalom, hogy nem vállalok semmit, úgyis rám esik majd valami a könyvespolcról.

Nincsenek megjegyzések: