2011. január 3.

2010-es évértékelés, 2011-es előirányzat

Egy éve blogolok, úgyhogy illik valami összefoglalást írni, gyorsan átfutottam, miket olvastam az idén, és egészen meglepődtem. Hosszú volt ez az év és eseménydús, született egy kislányunk, hazaköltöztünk Magyarországra, ehhez képest (ha szigorú vagyok és nem számolom a mesekönyveket, akkor is) 65 könyvet elolvastam az idén, ami nem is rossz. Ezek közül kiemelném azokat, amelyek azóta is gyakran eszembe jutnak, amelyek a legnagyobb hatást tették rám:
Eric-Emmanuel Schmitt: Oscar et la dame rose (Oszkár és Rózsa mami)
Marilynne Robinson: Gilead
Martin Amis: Time's Arrow
Cormac McCarthy: The Road (Az út)
Amélie Nothomb: Métaphysique des tubes
Vladimir Nabokov: Lolita
David Mitchell: Ghostwritten (Szellemírók - újraolvasás volt)
Jon Krakauer: Into the Wild (Út a vadonba)
Robert J. Sawyer: Flashforward (A jövő emlékei)
Máté Angi: Mamó, Volt egyszer egy
T. H. White: The Once and Future King (Üdv néked, Arthur, nagy király)
Justin Cronin: The Passage (A szabadulás - megjelent magyarul is, keressétek!)
Ez 13 igazán jó könyv; nem is rossz arány egy évre, hogy az összes elolvasott mű egyötöde kimondottan emlékezetes volt. Bár az év utolsó negyedére kevés olyan jutott, amiért igazán tudtam lelkesedni, volt néhány mellényúlásom, úgyhogy meg is fogadtam (lásd az előző bejegyzésben), hogy szigorúbb leszek, nem fogok olyan könnyű kézzel válogatni.
2011-ben pedig több molyos olvasási projektbe is becsatlakozom: egyrészt tagja lettem a gyilkos bandának, amely bűnszövetkezet azt a célt tűzte ki maga elé, hogy egy év alatt elolvassa Agatha Christie össze művét. Én be fogom érni a regényekkel, abból is van épp elég (65 vagy mennyi), majd meglátjuk, év végére én győzök vagy ők. :)
Beneveztem a Lobo által szervezett várólista-csökkentő akcióba is, és szentül megfogadtam, hogy ezt a 12 régóta várólistás könyvet mindenképpen elolvasom az idén:
Clive Barker: Weaveworld (Korbács)
Diane Setterfield: The Thirteenth Tale (A tizenharmadik történet)
John Twelve Hawks: The Traveller (Az utazó)
Kamarás István: Megjelöltek
Lackfi János: Halottnéző
Murakami Haruki: Világvége és a keményre főtt csodaország
Patrick Rothfuss: The Name of the Wind (A szél neve)
Wilkie Collins: The Moonstone (A Holdgyémánt)
Kondor Vilmos: Budapest Noir
Marina és Szergej Gyacsenko: Alexandra és a Teremtés növendékei
Robert Nye: Faust
D. R. Hofstädter: Gödel, Escher, Bach
Továbbá szeretnék befejezni egy-két megkezdett sorozatot (Csodaidők, Anne, Matthew Shardlake, ja, és hamarosan megjelenik Jean M. Aueltől A Föld gyermekei-sorozat utolsó része!), meg persze néhány klasszikust újraolvasni vagy bepótolni, meg több kortárs magyart, de mindenképpen kevesebb divatos könyvet, és ott az a hatalmas könyvespolc, meg az e-olvasó, szóval könyvekben az idén se lesz hiány, csak időm legyen rájuk. Mindenkinek jó olvasást 2011-re!

Ui.: filmekről már nagyon rég írtam, de az az igazság, hogy nem is láttam mostanában igazán emlékezeteset (a HP7-et kivéve természetesen, de az csak azért emlékezetes, mert függő vagyok), de mihelyst látok valami jót, ígérem, írni fogok róla. Múzeum, koncert? Ne viccelődjünk, kérem :)

3 megjegyzés:

stippistop írta...

azt hiszem, nekem is hasznos lenne összeszednem a blogomon, mi mindenbe vágtam bele az idén, mert lassan látom, atúlvállalás veszélye fenyeget! :D

Hajnalka Cserháti, Ojni írta...

Most vagyok itt először. Ismerkedek a bloggal. Oscar... egyetértünk. Könnyed és mégis nehéz. :) Nem egy olyan könyv, amit csak egyszer olvas el az ember és félreteszi.

Juci írta...

Igen, én is vettem belőle egy leárazott példányt, pedig már olvastam, mert úgy éreztem, jó az Oszi a háznál :) Kellemes nézelődést, ismerkedést, köszi, hogy írtál!